Ty też tworzysz markę osobistą!

Marka osobista nie jest nowym terminem. Owe pojęcie funkcjonuje w branży już od 1997 roku. Jeżeli nadal nie wiesz, czym jest lub jak ją stworzyć – zobacz co dla Ciebie przygotowałam!

Każdy z nas jest marką, tylko nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. A każdego tyczą się terminy takie, jak praca,życie, pieniądze, doświadczenie. Skoro to oznacza personal branding – to tak, warto przyjrzeć się temu bliżej i świadomie zaprojektować własną markę osobistą. Po co? By reprezentować siebie w jak najlepszym świetle i czerpać z tego realne korzyści.

Zaczynając od samego początku, czym jest magiczne słowo “personal branding” (marka osobista). To przedstawienie swojej osoby w profesjonalnej lub osobistej sferze, prezentując wartości własnych zasobów i kompetencji, która wyróżnia się na tle konkurencji.

Pamiętaj, że tu nie chodzi o zbieranie jak największej popularności w social mediach i posiadanie olbrzymich zasięgów w mediach społecznościowych. Warto spojrzeć na to pod innym kątem.

Markę budujesz każdego dnia – to nie jest chwilowe! Większość osób wpada w pułapkę, myśląc, że zbuduje swoją markę w internecie tylko po to, by zdobyć lepszą pracę. Niestety to jest pewien proces, ciągłość i tego nie przeskoczymy – ponieważ tylko w taki sposób, jesteśmy w stanie zbudować wartościową społeczność, która nam zaufa i będzie nas wspierać. Dlatego tak ważna jest cierpliwość i wytrwałość!

Podpowiedź numer 1 – Dowiedz się kim jesteś.
Nikt nie lubi ściemy i podłych kłamstw tylko po to, by popisać się wśród znajomych i potencjalnych pracodawców. Każde szydło wyjdzie z worka i nie ma co się oszukiwać! Zanim zaczniesz budować własną markę osobistą, zastanów się kim jesteś, co już w życiu osiągnąłeś, z czego jesteś dumny, jakie masz wady i zalety, co lubisz robić. Z pewnością archetypy marek pomogą Ci w odkryciu własnych kart osobowościowych. Jesteś twórcą, który jest kreatywnym wizjonerem, czy może niezależnym odkrywcą, który nie boi się nowych wyzwań? Określ siebie poprzez dwanaście archetypów! Takie wzorce ze szczegółowym opisem z pewnością znajdziesz w wyszukiwarce. Odkryj swoją prawdziwą tożsamość.

 

Podpowiedź numer 2 – Odkryj, czym różnisz się od innych.
Tak, tak wiem. W tych czasach ciężko się wyróżniać. Bo przecież już “wszystko” zostało odkryte. Pamiętaj, że każdy człowiek na tej pięknej planecie to indywidualność z bagażem różnych doświadczeń i emocji. Nie jest możliwe, że jest na świecie ktoś taki jak ty. Chociażby dlatego, że nie wychował się w takiej samej rodzinie, nie przeczytał tych samych książek, nie ma tych samych przyjaciół, nie doświadczył identycznych przygód. Odkryjmy w sobie to, co nas wyróżnia i pielęgnujmy TO. Nie możesz przypominać “kogoś”, musisz przypominać “siebie”. Poza tym w internecie znajdziemy już nie setki, a tysiące profili, gdzie autorzy nagrywają filmiki rozpoczynając go od “cześć kochani”, odwiedzają te same miejsca, tak samo wyglądają lub promują fit życie z perfekcyjnym ciałem. A TY PO PROSTU ZRÓB TO PO SWOJEMU – tak będzie najlepiej! Postaw na unikalność!

Podpowiedź numer 3 – Zaplanuj swój przekaz.

Zastanów się i konkretnie odpowiedz na pytania:

  • Dlaczego chcesz stworzyć swoją markę osobistą i w jaki sposób?
  • Co chcesz z sobą reprezentować? Jakie masz wartości do przekazania?
  • Jakie są plusy i minusy Twojej marki?
  • W którym miejscu chcesz tworzyć własną markę osobistą? Określ media, w których chcesz działać i zastanów się, jakie narzędzia wykorzystasz!
  • Do kogo kierujesz swój przekaz? Określ konkretnie swoją grupę docelową, która zainteresuje się Twoim przekazem!
  • Kiedy to zaczniesz robić i jak często będziesz się angażować?
  • Jaki jest Twój cel? Czy on jest realny? Czy motywuję Cię do działania?

 

Może Internet to dla niektórych przekleństwo, ale jednak jest on nieodłącznym elementem dnia większości społeczeństwa. Dlaczego by tego nie wykorzystać we własnych celach rozwoju? Oprzyj swoją markę o wartości i nie wstydź się pokazać tego światu! Dzięki temu będziesz w stanie samodzielnie zarządzać tym, co inni o Tobie sądzą, a przy tym poprawisz swoją reputację, osiągniesz w branży pożądany przez Ciebie wizerunek, a także zdobędziesz nowe kontakty. Wykorzystaj swoje media do tego, by promować własną osobę, czyli własną markę.

 

Karolina

Dodaj komentarz